Friday, June 26, 2009

Sunyi?? Ego??


Assalamualaikum..

1st skali, aku memang terasa penat lg, sbb smlm aku balik lambat. And pagi ni plak ntah knapa, tetibe aku rasa mcm trlalu sunyi. Penantian aku tu bagai tiada penghujung. Utk memulakan sesuatu yg baru, memang xkan. Mencari pengganti?? Mustahil. Aku bukan jenis yang senang untuk mencari pengganti. Memang kawan2 aku ada kata 'ko enjoy, cr orang lain, jgn terlalu mengharap, mesti ko akan lupa gak kat dia'. Em, aku dah buat, tp aku still x boleh. Aku xpernah membenci apatah lagi nak melupakan. Aku tau semua berlaku ada hikmah. Aku tau semua berlaku ada sebab. Sebab yg terlalu menguji aku. Tapi kenapa sekarang?? Kenapa masa umur aku saat ni.. Kenapa x masa umur aku 25 baru aku pikirkan soal macam ni?? Kenapa, kenapa, kenapa???? Hampir sebulan benda ni jadi. Benda ni serius bagi aku sebab melibatkan jiwa aku yg xtenang. Tp, ntah bg dia. Orang akan nampak aku happy, aku gelak2, aku byk cakap tp bila melibatkan apa yg aku rasa, apa yg aku alami, hny aku dan Allah je mengerti. Memang orang susah nak paham ape yg aku rasa. Orang akan sentiasa nampak kelemahan aku, kekurangan aku. Memang aku manusia biasa. Benda ni jadi sepintas lalu. Macam angin, di iringi hujan. Tp boleh ke semua terima aku? Aku xtau lah apa nasib aku ni. Membantu orang dlm apa je, nasihat, kewangan, happykan diorang, temankan diorang, insyaAllah aku boleh tolong. Tp aku?? Hanya tau menghappykan org, nasihat kan org, sampai diri sendiri pun, x boleh nak buat. Happykan orang tp aku kesunyian. Memang orang xkan nampak. Orang akan kata aku ego, sebab sembunyikan apa yg aku rasa. Orang akan kata 'ko ni happy je, bahagia ke hidup sekarang?' Aku hanya senyum seolah2 xda apa yg berlaku dalam hidup aku. Aku tau, benda ni x sepatutnya jadi waktu sekarang, waktu zaman aku masih muda ni. Orang kata, patutnya aku kena chill dulu, enjoy with frends, tgk dunia luar ngn dunia kita sekarang. Dan aku rasa, semua ni jadi pun salah aku gak. Terlalu mengharap dan terlalu menyayangi dia. Terlalu lama simpan semuanya sejak berbulan2 kenal dia, sampai aku x boleh nak control apa yg aku rasa sebulan yg lepas. Sampai sekarang. Aku masih macam ni, x ubah apa2 walaupun aku dah mengenjoykan diri aku. Cuba untuk menghappykan diri sendiri. Member aku ada cakap 'ko ni baru lagi kenal dia, dah fall in love'. Aku just gelak. Love xkira brapa lama kita kenal dia kan? Em, and lagi 1, umo jadi penghalang ke? Ntah lah. Bergantung pada orang tu, tp kalau aku, kalau aku dah sayang, sampai bila2 aku akan sayang sehingga lah dia menjadi hak milik kekal seseorang. Aku akan menunggu dan trus menunggu.
**kepada ?? :: xkira berapa lama, ira adalah ira. Masih macam dulu. Em..

No comments:

Post a Comment