Monday, May 4, 2009

Adakah??

Sayang,
Dah sebulan lebih jari aku x menari2 menekan keyboard ni,
Dah sebulan lebih juga kau ditinggalkan tanpa di update,
Hari ni aku dtg utk mengaktifkan kau semula.
Sayang,
Adakah aku bz smpi kau aku x jenguk,
Adakah aku sakit sampai kau aku x update,
Adakah aku x ingat kau??
X sama sekali.
Sayang,
Aku cuma mencari ketenangan,
Mencari diri aku yg sebenar,
Mencari apa itu erti hidup,
Apa itu erti sayang,
Apa itu erti cinta.


Sayang,
Aku x jmp lg semua tu,
Aku xde jwpn utk semua tu lg,
Puas dah aku mencari sana sini,
Buka web itu ini,
Menyelidik semuanya.
Tapi apa yg aku jumpa??
Hny jln buntu dlm hidup aku.
Sayang,
X layak kah aku utk disayangi??
X layak kah aku utk dirindui??
X layak kah aku utk dicintai??
X layak kah aku utk semua tu??
Adulahaii..


Sayang,
Aku xtau knapa dgn diri aku sekarang,
Apa yang aku buat mesti ada je yang x kena,
Segala-galanya aku dah berusaha,
Berusaha utk mendapatkan,
Berusaha utk memiliki.
Sayang,
Tp apakan dayaku,
Aku hanya manusia biasa di muka bumi ni,
Hanya insan yg mempunyai kelemahan,
Hanya insan yg x punya apa2,
Semuanya aku lemah,
Dan aku tau seseorang itu ada kekuatannya sendiri,
Cumanya aku masih x nampak,
Masih dlm kekaburan.


Sayang,
Aku perlukan peneman,
Peneman utk mengisi masa lapang aku,
Peneman utk mengisi kekosongan dlm hidup aku,
Peneman utk susah senang dgn aku,
Peneman utk mendengar cerita2 aku,
Peneman utk berkongsi segalanya dgn aku.

Sayang,
Aku nak mintak diri dulu,
Utk menunaikan perintah-Nya,
Akan aku jumpa kau lagi,
Akan aku mengingati kau sentiasa,
Hanya kau lah peneman di kala aku sunyi sekarang ini.

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment