Tuesday, May 12, 2009

Jujur?? Berterus-terang??

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Baru jumaat lepas lecturer dtg tempat praktikal aku. Dtg pun time2 dah nak balik. Dan sejak akhir ni plak, keje banyak sgt kat opis. Walaupun baru praktikal, aku dh dpt rasa mcm org berkerja plak. Apa lagi, buku harian pun aku buat cincai je lah. Sampai kene komen ngn lecturer tu. Hahahah adoi. Tp aku buat x endah je. Malas ke aku?? x sbnrnye (bangga jap). Cume aku rasa, apa yg aku wat hari2 adalah mende yg sama. Apa lg aku nk tulis. Tu yg buat cincai2 je. Hmm sebenarnya tu bukan apa aku nk crita. Apa yang aku nk crita, ialah patut ke aku lakukan?? Lakukan ape? Hmm. Tu yg main kat fikiran aku masa aku on the way balik dr opis td. Pada sesapa yg ada baca blog mmbe aku, maybe tajuk aku ngn die lebih kurang sama. Hahahahaaku pun xtau cmne bleh sama. Buat abg Epul, smua ni kebetulan. Adeh. Abg seludup msk dlm fikiran ira ptg td. :P Actually kat sini just nk kongsi. Time dlm ERL (KLIA Transit) td, tgh2 duk termenung aku terpikir. Patut ke berterus terang, patut ke berlaku jujur?? Apa semua ni? Tajuk novel ke? Hahahha ntah lah. Ada kena mengena ngn diri aku ke? Haaa jawablah sendiri. Kalau ikutkan aku, berterus terang dan jujur lagi bagus tp x semua org boleh accept apa yg akan terluah nanti samada ia mendatangkan kebaikan mahupun keburukan. Dan aku cukup takut sebenarnya berhadapan ngn situasi cmni. Kalau ia mendatangkan kebaikan, aku bersyukur sgt. Tp kalau ia mendatangkan keburukan, lukanya ssh kita nk ubati. Bagi umat islam, mereka mungkin melakukan solat istikharah utk tenangkan apa yg kusut di fikiran tu. Mencari jalan penyelesaian. Semua petunjuk akan diberikan. Terpulang pada yg maha Esa samada nak bg petunjuk kepada hambanya itu cepat ataupun lambat. Allah sentiasa memberikan mana yg terbaik utk hambanya. Hmm. Pikir2, kalau wat novel crite aku ni bleh laris kot. Wahahahha. Aku kalau boleh memang nk bgtau semuanya. Nk berterus terang. Tp aku takut apa yg aku pikirkan x sama dgn ape yg org tu pikirkan. Org tu?? adeh2 sapa lah gerangan empunya badan tu ek? :P Bak kata Nabil 'Lu pikirlah sendiri'. Hehehe.

*Crite psl aku ke ni ek? Ye kot. X kot. Wahahaha pikirlah sendiri. Malas dah nak pikir walaupun terpaksa gak pikirkan psl ni. adeh2.

2 comments:

  1. sayang..
    xsalah nak berterus terang..
    tapi biar kena ngan keadaan..
    jangan paksa keadaan jadi macam apa yang kita inginkan..
    bak kata sorg sahabat kak fana..
    biarpon kita dah cuba yang sebaik mungkin untuk bahagiakan orang lain..
    tp klu orang 2 xhargai kita,kita xbleh nak wat apaper syg..
    tp xpe sbb kita tahu kita dah mencuba..
    selebihnya serahkan pada Allah dan semoga bahagia selalu menyebelahi kita..

    ok yang..?
    happy always k..
    :o)

    ReplyDelete
  2. huhuhu.
    thanx. =))
    harap2 biarlah bahagia yg dtg smpi akhir hayat.

    ReplyDelete