Saturday, September 5, 2009

Balik cuti, Cerita aku & sebagainya...

Huhuhu. Sekarang ni aku selalu sangat balik. Rasanya xsmpi smnggu aku duk sane, aku dh balik. Minggu lepas aku balik cuti merdeka sampai ari Isnin baru aku balik. Then semalam aku balik umah aku balik. Ari selasa pagi baru aku balik poli sebabnya kelas aku start kul 12stgh. So, xjadi mslh klu aku balik lambat sikit. Hehehe. Lepastu nanti ari jumaat aku balik sini balik. Yang tu memang saja balik. Ari ahad ptg balik ipoh and then ari Khamis malam aku balik cuti raya plak. Yahooo.. Kejap je puasa. Sedar x sedar dah 2 minggu kan. Em, semalam aku sampai umah, sampai lah sekarang ni x tido2. Henset aku plak buat hal. Haritu time nak charge, bleh plak trlepas dr tangan. Abistu skrg ni asalkan nak cas je kena off kan. Kalau x die hang. Adoii.. Sayang tu henset sony. Ade member nak beli pun aku sayang nak jual. Maybe die banyak brjasa kat aku kot. Sbb nye tu lah first henset 3g aku. Masa tu plak duit tgh masyuk. Wawawa. Ade rezeki lebih, nak merasa tu yg beli gak. So smpi sekarang still lg pakai henset tu. X tukar2. Tambah tu ada lah :P.. Biarlah tambah henset ape tu menjadi rahsia kerajaan aku. Ahakss. Tapi yang pastinya henset idaman aku. Function pun xde lah canggih sangat pun.

Dalam masa yang sama gak, sedar x sedar aku dah masuk sem 5. Banyak gak subjek killer2 sem ni. Adoyaii. Emosi kejap stabil kejap x. So, ade masa turun, ade masa naik. Ade lah dalam minggu ni jugak. Ari rabu. Memang masatu dah tau nk buat kuiz untuk audit. So, mlm tu aku ngn kwn aku study gile2 smpi kul 4stgh pg. Sbbnye audit mmg susah. Susah nak paham sbb aku lambat sikit pickup bab2 teori ni. So, study sumenye. Mlm tu plak aku g Taiping ngn mmbe aku. Balik tu aku trus study. Study baik punye. Memang dah ingat sume. Tapi pg tu g kelas ngantok. Kebetulan plak klas MA xde. Sblm klas MA ade klas tax. Ni lg 1, aku msuk lmbt skit sbb pegi jmp lect. Msuk2 klas je lect buit kuiz mengejut. Wawawa. Naseb bek tax aku paham. Die mngajar pun mmg interested yg mmbuatkan aku minat nk blaja tax. So, sapa2 yg kena tax tinggi2 tu jgn bsing2 plak ye. Sbb makin tinggi income korang, makin tinggi lah tax yg korang kene bayar. Cewahhh. Mngajar plak kan. Hehehe. Naseb bek aku student lg. Xde lah truk sgt kene cukai. Haaa sambung cite klas MA xde td. Aku pun plan ngn mmbe aku nak balik tido. Nak relekskan otak sbb ptg tu ade kuiz audit. Ptg tu, g je klas audit mcm biase. Sume dlm kpale. Tp bila kertas soklan depan mata, sume benda ilang. Waaaaaaa. Aku rasa mcm nk nangis je time tu. Puas aku nk ingatkan ayat2 yg aku reka smpi aku paham td. Adehh. Dh lah kuiz pun 15minit je. Jawapan utk soklan tu mmg ada dengan apa yang aku baca. Tu yang aku tesion sikit. Last2 aku fedup, bhgn description aku biarkan kosong. Lepas abis kuiz, lect tny 'sapa2 yg rasa diri die failed angkat tangan'. Aku dengan bangga diri campur ngn kecewa campur ngn rasa nak menjerit trus angkat tangan. Hahaha. Lect tu boleh plak gelakkan aku. Adoyaii. Aku dah lah rasa mcam nak meraung. Naseb bek bleh kool balik. Maknenye lepas ni aku kena buat note rongkas gak supaya aku boleh buat rujukan. Sem2 sblm ni aku jahat sikit. Time kuiz je bwk lah nota yang digelarkan toyol oleh dak2 student. Hehe. Sem ni aku nekad nak jadi baik. Nak buat sesuatu atas usaha aku sendiri. Tu pasal jadi sampai cmtu. Huhuhu. Minggu depan plak aku ade 2 kuiz. BI ngn Kewangan 3. Doakan aku eh. Tambah2 plak skrg ni aku semak ngn klas muet. Ari rabu aritu aku xpegi pun sbbnye aku letih sgt. Minggu depan ni tgk lah cmne. Klas muet tu pun smpi kul 7. Dgn nk buka lg. Kekadang mana sempat je aku buka dulu. Adeh.. Okeylah. Aku nak lelapkan diri dulu. Drpd balik td aku x tido2. Mama plak dah bising suh tido. Hehehe. Papai. =))

No comments:

Post a Comment