Sunday, March 15, 2009

Nasi Ayam Kedai Batu

Assalamualaikum And Salam Sejahtera.
Harini aku nak cite la tentang 1 kdai yg da lama sgt aku xpegi. Iaitu Kdai nasi ayam di Kg. Pandan. Orang panggil kdai tu kdai batu. Kat situ mmg byk sgt kdai tp aku suka mkn nasi ayam je kat situ. Nasi die mmg byk dgn ayam yg byk. Harga dlu mse mula rm1.80 kmudian naik ke rm2.20. Pastu naik lg smpi skrg harga die menjadi rm3.80. Mmg sedap nasi ayam di situ. Smlm aku ajak mama mkn kat situ lps kitorang balik dr HKL tempat lahir ku. Wahahahha. Pegi sana pun sbb tgk mmbe mama yg bru lps operation tairot. Rasa mcm sakit sgt bile nk ckp sbb ianya melibatkan suara. Adulahaii. Kebetulan kitorang smpi di kdai tu die kate nasi ayam habis. Adehh dgn penuh harapan aku harapkan ade lg skit. Last2 die ckp, klu utk 2 org bleh la. Kami ckp xkesah. Skali die buat 3 pinggan. Mmg cukup2 utk kami bertiga. Rezeki aku smlm lps kempunan. Hahahaha. Cuba bayangkan dlm mase 3jam nasi ayam bleh habis. dgn org yg x putus2 dtg. Kami lah org last yg habiskan nasi kat situ. Tp owner kdai tu still msk yg bru. Mknenye sesape yg nk kne dtg blik kul 5stgh. huhuhu. Dr kul 12stgh smpi 2stgh nasi da abis. 3 jam je tu. Walla. Kat bwh ni ade skit pic yg aku amik kat kdai tu. Mmg suasana kat situ kureng skit tp nasi ayam die mmg power.

Hospital Besar Kuala Lumpur. Tempat lahir aku ni. Ngee~~ Da lame sgt. X selesa kat sini. Adehh.


Papan tanda ke wad. Nmpk mcm hospital ni hospital lama. Tp mmg dah lama pun. wahahahah

Ni lah nasi nya.


Ni plak ayam yg da campur dgn kicap ngn cili. Perghh. meleleh aku tgk. Ape lagi, sampai2 trus ngap. ekekekeke


Gerai nasi ayam. Ayah time bujang2 dlu suka lepak sini. Mmg da lame kdai ni. Yg nmpk dlm gmbr ni tokey die yg tgh nk msk nasi baru. Panas!! Panas!!

p/s : Kat sesape yg nk cube kat kdai ni, korang kena dtg awal. Lokasinya sekitar maluri. Kalau xtau korang bleh je kontek aku n kita p sane pekena nasi ayam. Walalallala

4 comments:

  1. wah best nye nasi ayam ni

    http://hfzkhazali.blogspot.com/

    http://hfz-epl.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. isk isk sian ayam... pasni dia nak makan pe lak ek... erm.. muehehhee

    ReplyDelete
  3. waaa... ira kedai favorite aku ni! pergh, nasi ayam die mmg terbaik...
    sampai skrg walaupn tgl kat putrajaya kalo bpak aku turun kl mesti bungkus punyala...

    tp aku mmg x brape nak suke mkn kat kdai tu lg ske take away... sbb byk kucing n aku x ske kucing haha~ aku ske jugak kedai air sebelah die yg jual sate tu gak... wahhh sedapnya

    ehh mmg die akan masak nasi ayam tu balik la sebab kul 5 lebih die ade buat nasi goreng ayam jugak... nasi goreng ayam die pn sedap! ni mmg terliur aku ni!

    ReplyDelete