Saturday, March 14, 2009

Perkahwinan Dalam Masa 3 minggu berturut-turut

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Msk minggu ni da 3 minggu berturut2 aku menghadiri majlis perkahwinan. Mula2 haritu anak member mama. Buat kat dewan bwh umah aku ni je. Mase tu jemputan die pun x de lah ramai sgt. Hny buat kecil-kecilan. Tp VIP yg dtg mse tu adalah Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor merangkap Ketua Bahagian Putrajaya. So suasana time tu dimeriahkan oleh pengantin je. Kebetulan plak raja sehari tu plak mmg jnis yg byk ckp. Bercampur dgn smua org. Tu yg penting. Gmbr kat bwh ni sekitar majlis perkahwinan die.

01 Mac 2009

Pengantin pompuan brsama hantarannya. Byk tu. wehehehhe. Oren berbalas purple.
Pelamin di dewan. Kaler gold. Aku nnt nk buat kaler merah la. wahhahaha mnyerlah skit.
along sengih je bile aku tny bile nk kawen. ish3 along along. hahahha.
Ni lah pengantinnye. Aku pun xtau nk ckp kaler ape baju pngantin sbb aku sendir pun xperasan. hehehehe


Ni plak minggu yang berikutnya. Time ni yg kawen tu adik pak cu aku. Lokasinya di Puchong. Mkn nasi minyak lg aku minggu ni. Wahahaha. Cmne nk diet ni tiap2 mnggu mkn nasi minyak. Nasi minyak org aku da byk mkn. Nasi minyak kaklong aku ntah bile aku dpt rasa. Hahahaha. Kebetulan time majlis ni berlangsung ujan lebat yang teramat. Nasib baik aku smpi tu ujan renyai2. Brape minit lps tu bru lebat. Pengantin nk berarak pun kne tggu ujan reda. Tu pun jln x jauh. Dekat je ngn umah sbb ujan kan. Takut rosak plak la baju pengantin tu nnt. Heheheh. Pelamin kali ni kaler biru. Baju pengantin pun kaler biru. Bwh ni ada sikit gmbr sekitar majlis berlangsung.

07 Mac 2009

Ni la Pengantinnye. Adik Pakcu aku yang perempuan tu. Ngee~~ Pelamin kaler Biru + Silver. Weheheh cun2.


Gambo yg ni plak hny lah selingan. Mueheheh adeh laaa. Adik In yg malu2 bile aku main suap2. AhaksssSs


Kebetulan plak 07 Mac tu bithday akk aku tp die xde la plak time ni. Die p raptai utk maulidur Rasul aritu. Hehehe. Apa pun HAPPY BIRTHDAY dr kami sekeluarga utk kakngah. Hope die bleh jd mcm org lain walaupun die ni spesel.

Then wedding yg the latters aku pegi adalah hari Jumaat. Member mama aku gak. Diorang buat dinner di Merak Kayangan Jalan Semarak. Memang cukup ber protokol aku rasa. Dengan acara yg begitu menarik. Kebetulan hari kerja. Aku yg dr opis trus gerak ke umah nenek di Maluri. Siap2 smua di sana pastu bru pegi skali dgn acu aku. Acu aku je da 5 org trmasuk nenek. Family aku pun 5org gak trmasuk aku yg gerak dr umah nenek. Adik aku, Mimi xdpt pegi sbb kena keje. So, cukup lah corum 10org 1 meja hny kami sekeluarga. Makanan kat situ mmg mnarik. Ade isi ikan msk masam manis, ayam msk merah, daging rendang, dalca n arca buah. Lepas abis makan ade pencuci nye plak iaitu buah n air teh @ kopi. Mama jmp lah smua kwn2 lama dia kat situ. Yang kami ni hny dtg, duduk, tggu majlis start n bru mkn. Majlis ni dimulakan dgn perarakan pengantin. Kebetulan plak time tu aku dtg seiring ngn pengantin. Hehehe. Mane x nye, dgn jln jem kat KL tu. Paham2 je la kwsn cmtu. Mmg byk kete. Pastu ade ucapan dr ibu bapa pengantin, then ade menari2 ape ntah. Biase lah klu majlis dinner ni. Diorang nk lah buat grand skit kan. Then bru makan. Time mkn tu, lampu smua dipadamkan. Pastu ade la pelayan2 ni bwk mknn utk pengantin. Mmg best. Belanja nye pun aku rase ckup best. Hahaha. Sementara makan tu ada tarian la nyanyi dr artis jemputan la. Macam2. Penat jugak mlm tu. Yela dr opis trus siap2 p dinner. penat wooo. Kami sefamily beransur pulang lbih krg kul 10stgh. Dah sampai putrajaya, mama plak ajak p minum. Adehh laa. Aku dgn ayunya mlm tu berbaju kurung p la minum kat kdai mamak. Huhuhu. Penat penat penat. Bawah ni ada sikit gambar time dinner tu. Memang jarang org buat kerja kawen mlm n grand mcm ni. Msk ni kali kedua aku join. First aritu time abg sdara aku kawen. Dia buat kat hotel. And ni kali kedua. Berprotokol aku. Makan pun kena la ikut protokol gak. Hakhakhak. Dan pasangan ni adalah pasangan doktor.

14 Mac 2009


Menu ngn gift yg dpt mase dinner. Lawa gift tu. Hehehehe.


Ni lah pasangan raja sehari. Sama padan sama cantik. Ngee~~

Tengah sedap nikmati hidangan. Huhuhu. Candid pic by my mom. Aku, acu ngn nenek.

Pelamin ibarat raja. Adeh laa. Bile la nk mrasa duk kat situ. weeee....

Pinggan sape la licin sgt ni?? wahahhaha

NI lah lauk mlm tu. Tp yg sedap mlm tu isi ikan msk masam manis. perghhh. Mcm fish n chip.

Ni plak hidangan selepas mkn. Ade tea @ kopi ngn buah-buahan.


Aku ngn Acu. Wahahahah adoii. Da kawen tu. Ade 2 anak lg. =))


Duk bisik ngn acu aku. sssssyyyyyyyyy. muekekekek. merenung mase depan.

No comments:

Post a Comment